Cez štyri chaty 13.1.2018 (peši 35 km)

13. 1. 2018

13.1. 2018 – Stropkov (Prechod 35 km cez štyri chaty)

Už 3-krát sme pozvaný na výnimočnú akciu pohostinných ľudí zo Stropkova. tento rok to vyšlo na Rusnácky Silvester, keď prechádzajúce 2 prechody boli tesne po našom Silvestry. Pri prvých 2 bola tuhá ruská zima okolo -20C aj s vetrom. Prvý ročník sme boli pešo. Druhý na bežkách, keď náš predseda mal úraz a skončili sme po druhej chate v Brezničke. Tohto roku opäť bez bežiek, ale už za miernejšieho počasia, keď ráno je len -3C. ráno na námestí sa stretávame 18 ľudia z toho 4 Prešovčania (Fero Bednár, Jano Pončák, Štefan Dranga, Tono Sopko). Po privítaní a fotení o 7:15 vyrážame na prvú chatu KST na baňu. Prekonávame prvé stúpanie lesom, poliami. Tesne pred chatou začína husto snežiť. Na chate máme prvé občerstvenie (párky, pomaranče, makovník, čaj, rum). Odchádzame z chaty za hustého sneženia, ktoré trvá až do Duplína. Keďže pôda nie je zamrznutá a je veľa blata ideme asfaltkou na potoky. Okolo dreveného kostolíka zažíname stúpať na koziu bradu. Tu dorazíme o 11:30, kde nás víta Ferov priateľ šnurkár Jozef Kmiť, ktorý nás pozýva na túto akciu. Tu máme obed (držkovú polievku, slovenský hamburger, čaj). Zhruba po hodine dlhým tiahlym klesaním schádzame do Choče a popri cintorínu stúpame a klesáme do Brezničky, kde mal pred rokom úraz náš predseda. V Brezničke nás starostka s manželom v obecnom dome občerstvia čajom, rumom, slivovicou, perníkom, keksami. Stúpame poliami a lesom na tretiu najmalebnejšiu chatku na stračej nôžke na malej. Tu vedúceho akcie manželka nám tradičné pripravila vývar z akcie 2 kohútov. Taká polievka musí každého postaviť na nohy. Už po tme okolo 16:15 odchádzame s čelovkami na hlavách a ako svätojánske mušky ideme za sebou poliami a v lese, kde sú reflexné značky na stromoch. Na 4 chatu bratov Ternijovcov na Vysokej prichádzame o 18 hod. . Tu už plný zážitkov, endorfinu je pravá rodinná atmosféra a vedúci akcie k 49 narodeninám dostáva gratulácie. Martin sa poďakoval všetkým a povedal, že každý svojou osobnosťou prispieva k tejto jedinečnej akcii, ktorú  s pokorou prvýkrát sám prešiel a ani vo sne ho nenapadlo, že toľko ľudí mu bude vďačných, za taký hlboký ľudský zážitok, ktorý týchto ľudí určite spojí na dlhé roky. Je to akcia náročná, ale len také majú hlbokú odozvu. Môj postreh bol ten, že čím sme viac prešli, tým sme boli viac sýty. Na poslednej chate bola (kapustnica, údené kolená, slanina klobásy atď.) o 10 hod odchádzame z chaty a po hodine a niečo sme v Stropkove 9 absolvovali celú trať (z toho 4 Prešovčania, 2 super turistky a 3 Stropkovčania), keď ostatný sa museli podieľať na príprave občerstvenia po chatách. Martin nám u seba dal ešte posledné štamperličky a pri fotení pri jasličkách sa rozchádzame a o 21:30 večer odchádzame do Prešova

16.1.2018 Anton Sopko

Náhľad fotografií zo zložky Cez štyri chaty 13.1.2018 (peši 35 km)